Zakładanie nowej działalności
gospodarczej wiąże się z szeregiem niezbędnych do załatwienia spraw.
Jedną z nich jest wynajem biura. Warszawa dla przykładu, posiada bardzo
duży wybór lokali do wynajęcia, zanim wybierzemy się jednak do biura
nieruchomości, musimy określić kilka ważnych kryteriów. Dobre biuro
bowiem to podstawa działalności, to tam będziemy przebywać my i nasi
pracownicy przez większość dnia, to wizytówka naszej firmy i miejsce
podpisywania najważniejszych umów.
Pierwszą sprawą, jaką należy
przemyśleć, jest określenie naszych potrzeb, czyli powierzchnia biura,
lokalizacja, parking, koszt, jaki możemy przeznaczyć, piętro itp.
Kolejno więc, określając powierzchnię potrzebną na nasze biuro, musimy
uwzględnić ilość pracowników, działów, a także meble i sprzęt, jaki
będziemy musieli tam umieścić. Przepisy mówią o tym, że na jednego
pracownika, minimum powierzchni powinna wynosić 10 m2. Kolejną,
niezwykle istotna kwestią, jest lokalizacja. Dobór jej jest wysoce
uzależniony od działalności, jaką prowadzimy. Dla przykładu, biuro
zakładu produkcyjnego może znajdować się na terenach podmiejskich, obok
hal, lokalizacja nie ma dużego znaczenia, inaczej to wygląda chociażby w
przypadku zakładu fryzjerskiego. Centrum miasta, ruchliwe ulice,
sąsiedztwo z innymi biurami mogą mieć z drugiej strony kluczowe
znaczenie powodzenia naszego biznesu.
Jeśli już znajdziemy
interesujące nas budynki, pozostaje kontaktować się z zarządcami, zebrać
wszystkie informacje odnoście kosztów, czasu najmu, kaucji itp. Taka
baza informacji pomoże nam wybrać najlepsze biuro spośród dostępnych
opcji.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz