piątek, 13 czerwca 2014

Szukanie biura pod działalność

Zakładanie nowej działalności gospodarczej wiąże się z szeregiem niezbędnych do załatwienia spraw. Jedną z nich jest wynajem biura. Warszawa dla przykładu, posiada bardzo duży wybór lokali do wynajęcia, zanim wybierzemy się jednak do biura nieruchomości, musimy określić kilka ważnych kryteriów. Dobre biuro bowiem to podstawa działalności, to tam będziemy przebywać my i nasi pracownicy przez większość dnia, to wizytówka naszej firmy i miejsce podpisywania najważniejszych umów.

 Pierwszą sprawą, jaką należy przemyśleć, jest określenie naszych potrzeb, czyli powierzchnia biura, lokalizacja, parking, koszt, jaki możemy przeznaczyć, piętro itp. Kolejno więc, określając powierzchnię potrzebną na nasze biuro, musimy uwzględnić ilość pracowników, działów, a także meble i sprzęt, jaki będziemy musieli tam umieścić. Przepisy mówią o tym, że na jednego pracownika, minimum powierzchni powinna wynosić 10 m2. Kolejną, niezwykle istotna kwestią, jest lokalizacja. Dobór jej jest wysoce uzależniony od działalności, jaką prowadzimy. Dla przykładu, biuro zakładu produkcyjnego może znajdować się na terenach podmiejskich, obok hal, lokalizacja nie ma dużego znaczenia, inaczej to wygląda chociażby w przypadku zakładu fryzjerskiego. Centrum miasta, ruchliwe ulice, sąsiedztwo z innymi biurami mogą mieć z drugiej strony kluczowe znaczenie powodzenia naszego biznesu. 


 Jeśli już znajdziemy interesujące nas budynki, pozostaje kontaktować się z zarządcami, zebrać wszystkie informacje odnoście kosztów, czasu najmu, kaucji itp. Taka baza informacji pomoże nam wybrać najlepsze biuro spośród dostępnych opcji. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz